.

marți, 30 octombrie 2012

Metafizica obiectelor

Cele mai perverse obiecte posibile sunt brichetele. Oricât de multe aș avea, chit că îmi cumpăr 10 odată, inevitabil a doua zi nu mai găsesc nici una. Sau, dacă le găsesc, nu mai au gaz. Parcă se autoconsumă. Parcă se mănâncă singure. Fac picioare și dispar. Uneori mă-ntreb dacă nu am eu norocul de a avea brichete bântuite. E blestemul brichetei, sau blestemul fumătorului.
Plus că mai sunt persoanele alea, care-ți cer bricheta și uită să ți-o aducă înapoi. Măcar de-ar avea-o la ei. Nope, rămân și fără aia, mai cer o dată, mai dispare o brichetă. Unii sunt găuri negre. Nebuloase. Și-mi imaginez cum undeva, în afara spațiului și timpului, sunt toate brichetele pierdute și tot gazul care dispare fără urmă și fără explicație.

La fel de perverse sunt și chibriturile. Ele nu dispar. Ele chiar nu se consumă. Sunt peste tot. Găsești chiar și când nu vrei o cutie de chibrituri, doar că ele nu se aprind. Rar dai peste un băț, dintr-o duzină, care să se și aprindă. Ba chiar poți încerca cu câte 3 bețe odată, rezultatul e la fel de nul. Mă gândesc că e o conspirație mondială împotriva fumatului.
Singurele chibrituri care merg cu adevărat sunt într-o cutie imensă, pe care au pescuit-o ai mei de nu știu unde. Problema cu ele e alta. Da, au și ele o problemă, am zis doar că-s perverse. Niciodată nu știu pe care parte se deschide cutia. Rezultatul? Întregul clan de bețe răsfirat pe podea. Stai și-adu-nă-le, băț cu băț, ai grijă să nu-nghită pisica vreo unul, ai grijă să nu calci pe ele pentru că, de obicei, senzația e unic de dureroasă. Nu pricep psihologia obiectelor de foc.

Și nici cheile care dispar când am nevoie de ele, nici mărunțișurile care-și schimbă locul fără știrea mea, nici cum se evaporă banii din cont cu mult înainte de salariu. Dileme, intrigi, complicații. Tre` să mai cresc ca să le pricep. Doar că atunci o să-mi pierd memoria, și-o să fie buletinul de vină că eu uit, sau că pierd chestii. Și nici așa nu ajung la o rezolvare. Ce viață complicată am!

Pân` la următoarea dilemă, la bună vedere!

8 comentarii:

  1. nu te-am vazut cumparand 10 odata dar, in timp, mi-au disparut in jur de 10.
    te victimizezi, imi place.acum vreo luna mi-ai spus, "lasa, ai chibrituri acasa"...dar poate ma inseala memoria.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vezi? deci recunoști că brichetele dispar! și că memoria poate să joace feste! chit că pot fi și eu motiv pentru dispariții misterioase...

      Ștergere
    2. Cine se scuza se acuza ;) sau...nu ese foc fara ...brichete.

      Ștergere
  2. Sa nu uiti Cubur de momentele in care gasesti cate o bricheta de mult uitata...mie acelea imi plac.

    RăspundețiȘtergere
  3. Conspiratzia mondiala:)..Sau cea galactica, una din ele:)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur galactică; prea complicată faza ca să fie doar mondială...

      Ștergere

Related Posts with Thumbnails
 

Blue Jasmine Template by Totul despre Blogger